RE-NEW by Mayerline:
54 unieke upcycled mantels

RE-NEW by Mayerline:
54 unieke upcycled mantels

De Week van de Belgische Mode, van 12 tot 19 oktober, is elk jaar weer de hoogmis van Belgische creativiteit. Mayerline pakt voor deze gelegenheid uit met een uitzonderlijke capsulecollectie van 54 unieke upcycled mantels.

De Week van de Belgische Mode, van 12 tot 19 oktober, is elk jaar weer de hoogmis van Belgische creativiteit. Mayerline pakt voor deze gelegenheid uit met een uitzonderlijke capsulecollectie van 54 unieke upcycled mantels.

Creativiteit, vakmanschap en duurzaamheidsdenken komen naadloos samen in de collectie RE-NEW by Mayerline. Maar liefst 54 Mayerline-mantels kregen een redesign en beginnen zo aan een tweede leven dat volledig aansluit bij onze kernwaarden. Onze designers gingen aan de slag met zorgvuldig geselecteerde, ingezamelde mantels uit eerdere collecties. Elk item kreeg een nieuw ontwerp. In samenwerking met CiLAB werden snits aangepast en lengtes ingekort, en kreeg elke mantel een nieuwe voering, knopen en een mooie afwerking. Dit proces van deconstructie en reconstructie is erg arbeidsintensief, maar onderstreept het vakmanschap en de aandacht voor details die ons al meer dan 65 jaar kenmerken.

Creativiteit, vakmanschap en duurzaamheidsdenken komen naadloos samen in de collectie RE-NEW by Mayerline. Maar liefst 54 Mayerline-mantels kregen een redesign en beginnen zo aan een tweede leven dat volledig aansluit bij onze kernwaarden. Onze designers gingen aan de slag met zorgvuldig geselecteerde, ingezamelde mantels uit eerdere collecties. Elk item kreeg een nieuw ontwerp. In samenwerking met CiLAB werden snits aangepast en lengtes ingekort, en kreeg elke mantel een nieuwe voering, knopen en een mooie afwerking. Dit proces van deconstructie en reconstructie is erg arbeidsintensief, maar onderstreept het vakmanschap en de aandacht voor details die ons al meer dan 65 jaar kenmerken.

Ambassadrice én nieuwe kwaliteitseigenaar

Ambassadrice én nieuwe kwaliteitseigenaar

RE-NEW by Mayerline krijgt de steun van prinses Delphine van Saksen-Coburg als eerste kwaliteitseigenaar van een hernieuwd modeproduct en als ambassadrice van de collectie. Met haar betrokkenheid wil ze mee aandacht creëren voor de eindeloze mogelijkheden van vernieuwende creativiteit in de Belgische modewereld en het belang van circulair denken. Daarmee onderstreept ze de circulaire visie van Mayerline: het geven van nieuw leven aan mode, waarbij elk kledingstuk zijn unieke waarde behoudt en doorgegeven wordt aan de volgende generatie.

RE-NEW by Mayerline krijgt de steun van prinses Delphine van Saksen-Coburg als eerste kwaliteitseigenaar van een hernieuwd modeproduct en als ambassadrice van de collectie. Met haar betrokkenheid wil ze mee aandacht creëren voor de eindeloze mogelijkheden van vernieuwende creativiteit in de Belgische modewereld en het belang van circulair denken. Daarmee onderstreept ze de circulaire visie van Mayerline: het geven van nieuw leven aan mode, waarbij elk kledingstuk zijn unieke waarde behoudt en doorgegeven wordt aan de volgende generatie.

"Ik steun met trots innovatieve, Belgische merken zoals Mayerline. Ze zetten zich actief in voor het hergebruiken en upcyclen van kleding. Deze initiatieven zijn belangrijk voor een duurzame toekomst, en Mayerline is onderdeel van de oplossing."

- Prinses Delphine

Kwaliteitsgarantie en circulair denken

Kwaliteitsgarantie en circulair denken

Met RE-NEW zetten we verder in op circulair denken in de mode-industrie. Ondanks de uitdagingen die het herontwerpproces met zich meebrengt, blijven we vastberaden om innovatieve oplossingen te vinden en bij te dragen aan een meer duurzame modewereld. RE-NEW is slechts één initiatief in een bredere duurzaamheidsstrategie die Mayerline onder de noemer #GeefHetDoor in de markt zet. Ook vorige seizoenen lanceerden we al met succes limited edition feestjurken uit reststocks, upcycled combi-shirts, kimono’s en draagtasjes.

Met RE-NEW zetten we verder in op circulair denken in de mode-industrie. Ondanks de uitdagingen die het herontwerpproces met zich meebrengt, blijven we vastberaden om innovatieve oplossingen te vinden en bij te dragen aan een meer duurzame modewereld. RE-NEW is slechts één initiatief in een bredere duurzaamheidsstrategie die Mayerline onder de noemer #GeefHetDoor in de markt zet. Ook vorige seizoenen lanceerden we al met succes limited edition feestjurken uit reststocks, upcycled combi-shirts, kimono’s en draagtasjes.

Ontdek de volledige RE-NEW mantelcollectie in de Mayerline-winkels in Blankenberge, Geel, Massen, Wijnegem, Zonhoven en Antwerpen, en ook op www.mayerline.be.

Ontdek de volledige RE-NEW mantelcollectie in de Mayerline-winkels in Blankenberge, Geel, Massen, Wijnegem, Zonhoven en Antwerpen, en ook op www.mayerline.be.

DUURZAAMHEID BIJ MAYERLINE BRUSSELS: #GEEFHETDOOR

DUURZAAMHEID BIJ MAYERLINE BRUSSELS: #GEEFHETDOOR

Zeg je vandaag ‘modesector’, dan kan je niet om duurzaamheid heen. Volgens (inter)nationale maatregelen moet onze volledige industrie dan ook verantwoordelijkheid nemen en de modesector mee(r) verduurzamen. Ook bij Mayerline staan we hier volledig achter.

Zeg je vandaag ‘modesector’, dan kan je niet om duurzaamheid heen. Volgens (inter)nationale maatregelen moet onze volledige industrie dan ook verantwoordelijkheid nemen en de modesector mee(r) verduurzamen. Ook bij Mayerline staan we hier volledig achter.