Het verhaal achter Mayerline
Op 12 mei 1957 zetten Jozef Meyer en Jeanne Vrydags hun eerste stappen in de mode met een beperkte collectie handgemaakte mantels voor de lokale markt. Toen de notaris de handelsnaam "Meyerline" per ongeluk als "Mayerline" noteerde, zag het modekoppel wel wat in de vrouwelijkere toon van deze spellingsfout. Het merk Mayerline was geboren.
Voet aan wal in de modestad
Het aantal enthousiaste reacties op de eerste handgemaakte mantels was zo overweldigend dat het modekoppel besliste mantelpakjes aan de collectie toe te voegen. De steeds ruimer wordende collectie was werd algauw ook aangeboden in kwalitatieve multimerkenboetieks, zoals de toen befaamde Alpina-winkels in Antwerpen. Zo kreeg Mayerline een stevige voet aan de grond in de modestad. Toen de uitbaatster van de Alpinawinkel in Antwerpen begin jaren '70 haar zaak wilde stopzetten, greep zakenman Jozef zijn kans: Mayerline veranderde in één klap van kledingmaker naar retailer met eigen multmerkenwinkels.
Zoals het klokje thuis tikt
In 1980 nam zoon Maurice het roer over. Hij concentreerde zich op de expansie van zijn geliefde thuismarkt. Maurice breidde het bestaande assortiment uit tot een volwaardige collectie, bracht in 1986 de eerste catalogus uit en opende in 1995 de eerste Mayerline-winkel. In 1996 kreeg Mayerline bovendien een vaste stek als 'shop-in-the-shop' bij Inno. Mayerline werd een gevestigde waarde tussen de Belgische modemerken. In 2006 telde het merk 25 eigen verkooppunten en was het aanwezig in de 15 filialen van Inno.
De derde generatie
Eind 2009 zette Maurice een stap opzij om plaats te maken voor de derde generatie: schoonzoon Patrik Geurts nam het roer in handen als CEO, in samenwerking met zijn vrouw Annick Meyer.
In 2013 neemt CRG (Claes Retail Group, familieholding waartoe ook JBC behoort) een meerderheidsparticipatie in Mayerline. Samen zetten ze in op groei en op verruiming van het assortiment.
Deze uitgebreide Mayerline-familie opent in 2015 de eerste buitenlandse Mayerline-winkel in Luxemburg en lanceert zichzelf in de online verkoop met een eigen webshop.
Patrik Geurts en Annick Meyer lanceren een jaar later 'Améline' als zustercolelctie van Mayerline. Even later besluiten ze dat het tijd is om zelf een stap opzij te zetten en de fakkel door te geven. Mayerline is nu volledig in handen van Claes Retail Group die blijft investeren in het groeiverhaal en verruiming van het assortiment.
Een nieuw elan
In 2018 begint voor Mayerline een nieuw hoofdstuk met een gloednieuw hoofdkantoor in Vilvoorde. Er wordt ook een nieuw winkelconcept ontwikkeld met een eerste flagshipstore in Leuven.
In 2020, in volle Corona lockdown, neemt Mayerline een digitale versnelling met als Belgische
primeur, een virtuele click&shop-videocatwalk om haar collecties zo inspirerend mogelijk naar de
klant te brengen. Met videoshopping, een waaier aan omnichannel opties en sterk uitgebouwde
persoonlijke adviesservices maakt Mayerline zich sterk voor de toekomst van de nieuwe consument.
Vakmanschap & de perfecte pasvorm voor elk lichaam
Vandaag, in 2022, staat Mayerline al 65 jaar voor toegankelijk vakmanschap voor elke vrouw. Op maat
van de unieke vrouwelijke vormen en voor ieders budget.
We blijven sleutelen aan de perfecte pasvorm met aandacht voor elk type lichaam. Steeds stijlvol en
hedendaags.